Barncancerfonden

Jag måste få ha en åsikt om en sak nu bara, jag sitter och kollar på TV sen blir det reklam och såklart och som planerat kommer barncancerfondens reklam upp den visar fyra stolar och på tre utav stolarna sitter det glada barn och den fjärde stolen är tom. Vilket självklart får en att reagera vilket är helt rätt, jag menar jag sitter ju just nu och skriver om den. Men en sak har jag tänkt på, undrar om dom har tänkt på alla familjer där "det ofattbara" har inträffat nu menar jag inte just i cancer utan i andra jobbiga sjukdommar, ska familjerna behöva bli påminnda varje dag om "det ofattbara" speciellt när man kanske är inne i en jätte jobbig period eller i en bra period. Jag tycker absolut inte att dom gör fel det är en jätte bra reklam men det känns jobbigt att behöva sen den där tomma stolen, eftersom man själv inte kanske relaterar reklamen just till cancer utan till nått annat eftersom man bara hör just "det ofattbara", det är bara något man inte kan udgå. Eftersom man tänker på det varje jävla dag som går. Och som sagt är det inte lätt varje dag. Utan det kan vara sjukt svårt. Somsagt så är reklamen jätte bra, men det är själva relaterandet som inte riktigt fungerar. Det fungerar säkert jätte bra för familjer och människor där "det ofattbara" helt enkelt inte har inträffat. Men sen finns det just familjer där "det ofattbara" har inträffat..

Det tåls att tänka på tycker jag.




UPDATE: Nu vill jag tillägga en sak, jag har verkligen ingenting emot barncancerfonden överhuvudtaget, men om man tänker bort att det är just barncancerfonden och tänker enbart på upplägget av reklamen så kanske ni fattar vad jag menar?

Linnea

Kommentarer
Postat av: Manda

Klart att det kan vara riktigt tufft. Men det är det som får oss att reagera och agera. Riktigt kraftfull reklam.

2009-10-15 @ 22:33:45
Postat av: Leeeexi

Det är ju precis det jag har skrivit, men jag menar om man tänker på djupet liksom för oss som har varit med om "det ofattbara" så är det jävligt jobbigt speciellt när man ser sina föräldrar när dom inte mår bra, då mår man inte själv bra. Men reklamen är som sagt super bra som jag har skrivit..

2009-10-15 @ 22:37:16
URL: http://kvadraten.blogg.se/
Postat av: Leeeexi

Nu menar jag att man kanske ska tänka bort att det är just cancerfonden, utan tänk själva reklam upplägget och hur dom pratar och sen så kan man tänka på familjerna där det har hänt.

2009-10-15 @ 22:41:16
URL: http://kvadraten.blogg.se/
Postat av: Manda

Men jag tänkte på de där sista. För famlijer där de faktiskt har hänt.. tror du inte att de skulle agera också?

det kanske bara e jag som inte fattar vad du menar(: haha förlåt gumman, e lite virrig!

2009-10-15 @ 22:46:38
Postat av: Leeeexi

haha det tror jag absolut men alltså nu skriver jag ur mitt perspektiv och vad jag känner här hemma. Men jag tror absolut som du säger att det får just fler folk att agera, du har helt rätt, men för mig känns det fel på nått sätt att använda tre barn i en reklam och en tom stol, men självklart beror nog det på från familj till familj. Jag själv tycker det känns lite fel men det finns mer än absolut familjer som agerar, men alltså nu tänker jag utan för just barncancerfonden undrar om folk som har förlorat ett barn i någon annan sjukdom agerar?! Shit nu blev jag också virrig, haha!!

2009-10-15 @ 22:55:22
URL: http://kvadraten.blogg.se/
Postat av: Manda

Du, där har du nog rätt(: men nu tycker jag att vi slutar, så att vi inte blir alltför virriga så att vi inte hittar tillbaka till sängen (; haha. Puss på dej<3

2009-10-15 @ 23:04:52

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Vad vill du säga till oss?

Trackback
RSS 2.0