What´s your secret? Oops, I´ve got my period.


Ge mig sol, bränna, bad och massor med Fred&Kärlek!


Sömnlös största delen av natten då katten trodde att hon hade någon slags äganderätt på sängen. Hon försökte hela tiden påminna mig om sin ensamrätt på den 120 cm breda ytan genom att sakta putta mig lite, lite närmre ut mot kanten. Och jag är självklart för snäll för att göra något åt problemet. Jag är glad över det sängsällskap jag får i veckorna. Så medan 1 kilo katt låg och snusade på 1,1 meter madrass låg jag på resterande och såg klockan ticka allt närmre 06.00. Nog för att hon är en katt, och väldigt lätt att knuffa undan, men hon blir så sur så att det är ett jävla hitte på! Hon kan vara sur i veckor. Och det vill jag inte riskera, då jag utan att skryta är hennes absoluta favorit i familjen (in your face!!).
Men hon kan även liknas vid min kära Emot. Han har en tendens att breda ut sina stora muskler över min säng och även där är jag för snäll för att säga ifrån. Mannen sover ju bara för fasen! Och om jag skulle säga till så skulle jag väl utsättas för straff, till exempel no-touch eller liknande. Och det är ju näst intill lika frustrerande som att sitta fastbunden i en stol och tvingas kolla på medan andra smaskar i sig choklad.
Anyway, det jag skulle komma till var i alla fall att när klockan tickade över till 06.00 så började min telefon ljuda ut de härliga tonerna av Jönssonligans signaturmelodi. Dags att gå upp och gratta mamma på 40+ dagen. Hon slutade fylla år för några år sedan och fyller nu varje år 40+. Awesome! Ska jag vara ärlig så har nog både hon och jag tappat räkningen totalt.
Efter att ha sjungit för henne, med våra vackra morgonstämmor gick jag i säng igen. Förkyld och jävlig. Dags att sova vidare.
Det tog inte lång tid innan jag vaknade igen och kunde inte somna om. Så jag gjorde en kraftansträgning och tog med mig täcket några steg ut till soffan och blippade igång teven. Där har jag nu legat och degat i ett antal timmar.
Nu ska jag nog ta ett bad och sen se om jag kan bedöva min ömma hals med litervis hett té!

Kommentarer
Postat av: MaaxD

hahaxD

2010-03-31 @ 17:42:49

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du någon blogg?

Vad vill du säga till oss?

Trackback
RSS 2.0